top of page
  • Writer's pictureINTERINATIONAL REHABILITATION PHYSIOTHERAPY CENTER

العادات الجيدة لاستخدام الكمبيوتر

فيما يلي بعض العادات المؤكدة علميًا للحد من الآثار السلبية لاستخدام الكمبيوتر لفترات طويلة:


الوضعية السليمة: حافظ على ظهرك مستقيمًا وارح كتفيك. يجب أن تكون قدميك مسطحتين على الأرض ويجب أن تكون ركبتيك في زاوية قائمة. يجب أن يكون شاشة الحاسوب على مستوى العين لتجنب مشاكل الرقبة.


استراحات منتظمة: الجسم البشري ليس مصممًا للجلوس لفترات طويلة. يمكن أن تساعد استراحات قصيرة كل 30 دقيقة في تقليل الشدود على جسمك. يمكن أن تكون هذه استراحة سريعة للمشي أو بعض التمارين الخفيفة أو ببساطة الوقوف.


ممارسة التمارين الرياضية: يساعد ممارسة النشاط البدني بانتظام في مواجهة آثار الجلوس المطول. يمكن أن تشمل هذه الأنشطة المشي أو الجري أو ركوب الدراجة أو حتى ممارسة بعض التمارين البسيطة في مكتبك.


إعداد كرسي ومكتب : يقلل من الضغط على جسمك. يشمل ذلك كرسيًا بدعم ظهر جيد ومكتبًا بارتفاع مناسب ولوحة مفاتيح وفأرة تحافظ على معصميك في وضع محايد.



كيف يمكن لمركز العلاج الطبيعي وإعادة التأهيل الدولي المساعدة

اعتماد هذه العادات هو بداية رائعة، ولكن للأفراد الذين يعانون بالفعل من عدم الارتياح أو الألم، قد يكون الحصول على المساعدة المتخصصة ضروريًا. في المركز التأهيلي الدولي للعلاج الطبيعي، لدينا أكثر من 40 عامًا من الخبرة في مساعدة الأفراد في إدارة الألم الذي ينتج عن عادات سيئة في استخدام الحاسوب.

فريقنا المدرب والمعتمد يستخدم علاجات مبنية على الأدلة لتلبية احتياجاتك الفريدة. لقد عالجنا بنجاح آلاف العملاء، مساعدتهم في تحسين وضعيتهم الجلوس، وتقليل الألم، وتعلم عادات صحية لاستخدام الحاسوب.

لماذا تختار مركز العلاج الطبيعي وإعادة التأهيل الدولي؟

الخبرة: بفضل خبرتنا التي تمتد لأكثر من 40 عامًا في هذا المجال، نستطيع فهم وإدارة فعالة لمجموعة واسعة من مشاكل الجهاز العضلي الهيكلي.


فريق مدرب ومعتمد: فريقنا ليس فقط مدرب بشكل جيد، بل هم أيضًا معتمدين، مما يوفر لك أفضل رعاية.


رضا العملاء: لقد عالجنا بنجاح آلاف العملاء، وقدمنا لهم حلولًا طويلة الأمد لمشاكلهم.


جلسة أولى مجانية: الجلسة الأولى لدينا مجانية، مما يتيح لنا فهم حالتك بشكل أفضل وتقديم خطة علاج مصممة خصيصًا لاحتياجاتك.

استنتاج

إذا كنت تعاني من آلام أو عدم ارتياح بسبب ساعات طويلة من استخدام الحاسوب، فلا تتردد في الاتصال بالمركز الدولي للعلاج الطبيعي وإعادة التأهيل على الرقم 0506634004 أو 0506673533. مع مساعدتنا المهنية، يمكنك أن تتحرر من دوامة الألم وعدم الارتياح الناجم عن العادات السيئة في استخدام الحاسوب. تذكر أن الجلسة الأولى معنا مجانية!

في المركز الدولي للعلاج الطبيعي وإعادة التأهيل، لا نقتصر على المعالجة، بل نقدم الحل النهائي. نحن ملتزمون بتقديم حلول طويلة الأمد تحسن جودة حياتك. دعنا نساعدك في اعتماد عادات صحية أفضل لاستخدام الحاسوب.


In today's technology-driven world, most of us spend a significant portion of our day sitting in front of a computer. While this has become a necessity for many, it can lead to various physical health issues if not properly managed. At the International Rehabilitation Physiotherapy Center (IRPC) in Jeddah, we are committed to promoting healthier habits for computer usage.


Understanding the Implications of Poor Computer Habits


Long periods of sitting and poor posture can result in various musculoskeletal issues, including back pain, neck strain, and carpal tunnel syndrome. It can also lead to more severe long-term conditions such as chronic pain and musculoskeletal disorders.


Good Habits for Computer Use


Here are some scientifically-backed habits to reduce the negative health effects of prolonged computer use:


Proper Posture: Keep your back straight and shoulders relaxed. Your feet should be flat on the floor, and your knees should be at a right angle. The computer screen should be at eye level to avoid straining the neck.


Regular Breaks: The human body isn't designed to sit for prolonged periods. Taking short breaks every 30 minutes can help reduce the stress on your body. This could be a quick walk, some light stretching, or simply standing up.


Exercise: Regular physical activity helps counteract the effects of prolonged sitting. This can include activities like walking, jogging, cycling, or even doing some desk exercises.


Ergonomic Setup: An ergonomic setup reduces the strain on your body. This includes a chair with good back support, a desk at the right height, and a keyboard and mouse that maintain your wrists in a neutral position.


How the International Rehabilitation Physiotherapy Center Can Help


Adopting these habits is a great start, but for individuals already experiencing discomfort or pain, professional help may be needed. At IRPC, we have over 40 years of experience in helping individuals manage and overcome pain resulting from poor computer habits.


Our team of trained and certified staff uses evidence-based treatments to address your unique needs. We've successfully treated thousands of customers, helping them improve their posture, reduce pain, and learn healthier habits for computer usage.


Why Choose IRPC?


Experience: With over 40 years in the field, our extensive experience enables us to understand and effectively manage a wide range of musculoskeletal issues.

Trained and Certified Staff: Our staff members are not just well-trained; they are also certified, providing you with the best care.

Customer Satisfaction: We have successfully treated thousands of customers, providing them with long-term solutions to their problems.

Free First Session: Your first session with us is free, allowing us to understand your condition better and provide a treatment plan tailored to your needs.


Conclusion


If you're struggling with pain or discomfort from long hours of computer use, don't hesitate to contact the International Rehabilitation Physiotherapy Center at 0506634004 or 0506673533. With our professional help, you can break free from the cycle of pain and discomfort caused by poor computer habits. Remember, your first session with us is on us!


At IRPC, we don't just treat; we fix it. We're dedicated to providing you with long-term solutions that improve your quality of life. Let us help you embrace healthier habits for computer use.

21 views

Recent Posts

See All

العلاج الطبيعي بعد الجراحة في جدة: التسريع في التعافي بحلول علمية

التعافي بعد الجراحة قد يشكل تحدياً للكثيرين، إلا أنه مع العلاج الطبيعي المناسب، يمكن تسهيل هذه العملية وضمان استعادة الوظائف بالكامل. في مركز التأهيل الطبيعي الدولي بجدة، نقدم حلاً علمياً للمساعدة في

العلاج الطبيعي للرياضيين في جدة: تسريع التعافي وتحسين الأداء

الرياضيون يواجهون تحديات فريدة عند التعامل مع الإصابات وعمليات التعافي. الأداء البدني المكثف يمكن أن يؤدي إلى إصابات خاصة بالرياضيين. في مركز التأهيل الطبيعي الدولي في جدة، نقدم حلاً متخصصاً للرياضيين

العلاج الطبيعي بعد الجراحة في جدة: التسريع في التعافي بحلول علمية

التعافي بعد الجراحة قد يشكل تحدياً للكثيرين، إلا أنه مع العلاج الطبيعي المناسب، يمكن تسهيل هذه العملية وضمان استعادة الوظائف بالكامل. في مركز التأهيل الطبيعي الدولي بجدة، نقدم حلاً علمياً للمساعدة في

コメント


bottom of page